Samsung Food Case

Amerikaanse koelkast

"Wat voor keukenster ben jij?"

Om de aandacht te vestigen op de Samsung Food Showcase, namelijk de nieuwe high-end dubbeldeurs koelkast, ontwikkelden we een onderscheidende campagne. De actie kreeg als titel “Wat voor Keukenster ben jij?”. Geïnteresseerden konden bovendien deelnemen aan een wedstrijd met als hoofdprijs een etentje voor 2.

Via sociale media en e-mail achterhaalden we op een speelse, laagdrempelige manier wat voor keukenster de potentiële klant was: een Luxedier (8%), Familiemens (23%), Foodlover (39%) of Designliefhebber (30%). Vervolgens toonden we de koelkast mét testimonials van echte Food Showcase gebruikers op maat van het profiel van de klant. Zo richtten we bij een Luxedier de schijnwerper op het premium design en prezen we de handige indeling en het grote volume van de koelkast bij het profiel Familiemens.

Deze geslaagde multichannel campagne haalde een groot bereik en een hoog openings- en deelnamepercentage, mede door de vlotte en leuke insteek.  De vele verrijkte profielen dienen opnieuw als input voor vervolgcampagnes op maat van de klant.