Movers campaign

Campagnebeeld

Moving mountains

Om consumenten al vóór hun verhuizing in contact te brengen met IKEA en hen lid te maken van IKEA Family, ontwikkelden we de crossmediale IKEA Movers Campagne. Nederlanders met verhuisplannen ontvingen een direct mail met een krascode en verwijzing naar een landingspagina. Op deze webpagina konden zij hun voorkeuren - dat is inclusief verhuisdag, aan te passen leefruimte en budget - kenbaar maken.

De externe data voor deze bevraging kwamen van de verhuisservice van post.nl. Daar kunnen Nederlanders zich registreren als ze gaan verhuizen. Ze worden ook desgewenst op de hoogte gehouden van interessante producten of diensten van partners, in dit geval dus Ikea.

De campagne was een succes.  Eén op de 3 ontvangers nam eraan deel. Bovendien lag het gemiddelde aankoopbedrag beduidend hoger. De mix van offline- en onlinekanalen bleek hier een winnende combinatie te zijn. Naast de vele nieuwe Ikea-Familyleden die deze actie opleverde, waren de verzamelde data ook heel waardevol voor vervolgcampagnes. We besloten dan ook de eenmalige campagne om te vormen tot een automatische flow die de juiste boodschap aan de juiste klant op het juiste ogenblik aanlevert.